Niekedy sa čudujete, ako podnikatelia prichádzajú s brilantnými podnikateľskými nápadmi, ktoré sa zmenia na úspešné spoločnosti? Rozhovory so 45 zakladateľmi spoločností, z ktorých každý začal, rástol a predával spoločnosť za 100 miliónov dolárov alebo viac, alebo ich spoločnosť vzala za 300 miliónov dolárov alebo viac. Tu sú niektoré z ich tajomstiev.
Splniť ich potreby, nie vášne.
Je to mýtus, že úspešní podnikatelia sa dostali do svojej oblasti, pretože sa o to veľmi starali. Úspech nesleduje vášeň, nasleduje potreba. Nájdite niečo, čo by nikto nerobil. To je to, čo Dick Costolo, zakladateľ Feedburner, urobil, keď videl, že vydavatelia mali obsah, ale žiadny spôsob, ako ho distribuovať online predplatiteľom a syndikátorom.
Identifikujte veľký problém vášho zákazníka.
Tam, kde je zmysluplný problém, existuje dôvod na jeho vyriešenie. Kardiológ Donald C. Harrison prišiel s nápadom pre spoločnosť AtriCure pre zdravotnícke pomôcky po tom, ako sa spýtal, ako by mohol urobiť nový príspevok, ktorý by jeho srdcovým pacientom pomohol zásadným spôsobom.
Dostaňte ho z vašich rúk, nie z hlavy.
Ako skončil chlapík s titulom superpočítača v biznis biz? Miliardár Timer Tususkopf dostal nápad na spustenie dopravných technológií, FreightZone, potom, čo sa naučil riadiť semifinále a začal zažívať to, čo sa podieľalo na prepravnom priemysle.
Dajte si hlavy dohromady.
Často prichádzajú nápady na spoluprácu v hodnote 100 miliónov dolárov. Rock Mackie vedel, že Tomoterapia je životaschopným konceptom až po troch z jeho postgraduálnych študentov, ktorí robia samostatné a dôležité objavy. Zostavené myšlienky jeho tímu vyústili do novej a pozoruhodne lepšej CT technológie na liečbu ochorení.
Urobte ho predajným a fixovateľným.
Myslíte si, že máte skvelý nápad na nový produkt? Nie je to skvelý nápad, kým ste sa nezúčastnili na predaji. Jim Dolan z Dolan Company radí, že predaj je najrýchlejší spôsob, ako zistiť, čo je s vašou myšlienkou produktu zlé, takže ju môžete rýchlo opraviť a ísť ďalej. Ak to nemôžete predať, nerobte to.
Získajte pomoc pri jeho vývoji.
Sériový podnikateľ Mahendra Vora, ktorý spustil viac ako tucet vysoko úspešných technologických spoločností, varuje potenciálnych podnikateľov, aby neboli narcistickí o ich myšlienke. Namiesto toho, rozvíjať 60 percent svojej vízie, dať ju do rúk dôveryhodných zákazníkov, a nechať im pomôcť so zvyšnými 40 percent myšlienky.